apls_hellas_logo

Advanced Paediatric Life Support

Πλαίσιο - Ιστορική αναδρομή

Τo πρόγραμμα APLS οργανώθηκε για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1992 από το Advanced Life Support Group (ALSG, Manchester). Δημιουργήθηκε από ομάδα ειδικών στην επείγουσα παιδιατρική, παιδοχειρουργική, αναισθησιολογία και επείγουσα ιατρική.

Το υλικό και η μορφή του ίδιου του σεμιναρίου ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα από το ανώτατο επιστημονικό όργανο του ALSG, ALSG Working Group, στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα μέσω του εκπροσώπου της APLS Hellas. Προκειμένου να γίνει αυτό, το ALSG Working Group σε τακτά χρονικά διαστήματα ανασκοπεί τόσο το σύνολο της διεθνούς βιβλιογραφίας και έρευνας στους τομείς που αφορούν στη διδακτέα ύλη όσο και τις τάσεις για την αποτελεσματική εκπαίδευση ενηλίκων/ επαγγελματιών.

Στην Ελλάδα, το APLS παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2001 στην Αθήνα, όπου εκπαιδεύτηκαν οι πρώτοι 23 διαπιστευμένοι Διασώστες Παιδιών/APLS Providers. Έκτοτε η APLS Hellas έχει εκπαιδεύσει περί τους 45 APLS Instructors που με τη σειρά τους έχουν συμμετάσχει στη διοργάνωση τουλάχιστον 70 σεμιναρίων με 2500 αποφοίτους APLS providers, ιατρούς και νοσηλευτές.

Το πρόγραμμα APLS, καθώς και σύνολο εκπαιδευτικών προγραμμάτων διαχείρισης τραύματος, υλοποιούνται σύμφωνα με τον νόμο 4655/2020 (ΦΕΚ 16/Α31-1-2020) με αποκλειστική δωρεά από το ΙΣΝ σε πιλοτική φάση πέντε ετών. Συνεργαζόμενοι φορείς είναι το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), η Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ ΑΕ), το Υπουργείο Υγείας και η ΑΜΚΕ Αναγέννηση & Πρόοδος (Α&Π), η οποία έχει οριστεί υπεύθυνη για την οικονομική διαχείριση και την τεχνική εποπτεία των προγραμμάτων αυτών. Μετά την πάροδο των πέντε ετών η οικονομική στήριξη συνεχίζεται με πόρους του Υπουργείου Υγείας.

Ειδικά για το σεμινάριο

Το πρόγραμμα APLS είναι σχεδιασμένο για να εκπαιδεύσει 6oετείς φοιτητές και πτυχιούχους ιατρούς πριν την έναρξη αμειβόμενης εργασίας στην αντιμετώπιση των πιο συχνών παιδιατρικών καταστάσεων που απειλούν τη ζωή. Στο πλαίσιο των σύγχρονων μεθόδων εκπαίδευσης ο γενικός στόχος είναι η επανεκπαίδευση του θυμικού του παρόχου βοήθειας ώστε να αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερα στρεσογόνο κατάσταση με απόλυτη ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα.

Στο σεμινάριο APLS προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, διδάσκεται η μέθοδος και οι απαραίτητες δεξιότητες, με έμφαση στη διάδραση, για την εκτίμηση, ανάνηψη και σταθεροποίηση του βαρέως πάσχοντος παιδιού. Mέσω των διαδραστικών προσομοιώσεων καλλιεργείται η αποτελεσματική συνεργασία στα πλαίσια μικρών ομάδων διαχείρισης τέτοιων περιστατικών.

Το Σεμινάριο επικεντρώνει:

  • Στη δομημένη προσέγγιση του βαρέως πάσχοντος παιδιού.
  • Στην εμπέδωση αλγόριθμου κλινικής αξιολόγησης και αναγνώρισης επικίνδυνων για τη ζωή του παιδιού νοσημάτων.
  • Στην αρχική ανάνηψη του παιδιού.
  • Στην οριστική θεραπεία του νοσήματος.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει:

  • Διαλέξεις
  • Σταθμούς εκπαίδευσης πρακτικών δεξιοτήτων
  • Συμμετοχή σε εικονικά σενάρια κλινικών περιστατικών σε ποικιλία ρόλων (team leader, team member, receiving team, observer/critique).

Έναν μήνα περίπου, πριν την έναρξη του σεμιναρίου, αποστέλλεται στους υποψήφιους εγχειρίδιο (APLS manual), το οποίο καλύπτει όλες τις θεωρητικές γνώσεις που απαιτούνται για την παρακολούθηση του σεμιναρίου. Επιπλέον, τους παρέχεται ειδικός κωδικός εισόδου σε πλατφόρμα διαδικτυακής (online) εκπαίδευσης διάρκειας 14 ωρών, η παρακολούθηση των οποίων, όπως επίσης και η συμπλήρωση τεστ κατανόησης πριν από το σεμινάριο, είναι υποχρεωτική.

Προϋποθέσεις - Απαιτούμενα δικαιολογητικά

  • Για τους φοιτητές:

Βεβαίωση περάτωσης σπουδών ή πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.
Ο φοιτητής πρέπει να φοιτά στο 6ο έτος ή να βρίσκεται στο πτυχίο και να μη χρωστά βασικά μαθήματα από τα προηγούμενα έτη.

  • Για τους πτυχιούχους:

Αντίγραφο πτυχίου και συμπληρωμένη υπεύθυνη δήλωση ότι δεν εργάζεται ως ιατρός με αμοιβή.

Εκπαιδευτικά Σεμινάρια

Ακολουθούν τα προγραμματισμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια. Παρακαλούμε επιλέξτε σεμινάριο ώστε να μεταβείτε στη σχετική σελίδα με αναλυτικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο σεμινάριο.